Historiskt!!

Kom hem för lite mer än två timmar sen från en underbar dag med syster yster. Vi har ju sällan tid eller ork att hitta på något tillsammans, blir mest häng och någon middag kanske, men idag har vi haft en riktigt aktiv dag. Bestod mest i att åka buss och köpa julklappar men i alla fall!
När vi går på stan brukar jag vara den slashasiga som Nina uttryckte det.. jag skulle väl välja ordet svårbeslutad. Idag var det jag som sa: Nä, nu ids jag inte vara här längre, välj vad du vill ha. Nina: "Men nu byter vi ju roller, jag blir alldeles förvirrad" Lite roligt var det. Hehe.
Sen hade vi fantastiskt roligt när vi skulle rimma på klapparna vi köpt till mamma och pappa. Tror inte att de läser här men för säkerhets skull så skriver jag de inte. Återkommer efter julafton. Men de roligaste rimmen är ju dock oftast de man inte över huvud taget kan använda. Oj, det där kändes som en särskrivning. Vilka av orden ska sitta ihop?? Över huvudtaget Överhuvudtaget.. Allihopa kändes mest rätt. Får väl se om någon stör sig på det.
Jag blir lite irriterad på SVT också, som missar att skaffa sig rättigheter till skidorna, så att jag måste sitta och se det på svtplay. Det är alltså det jag har gjort de senaste två timmarna! Men det var det värt, för det hände något historiskt! Emil Jönsson har nu vunnit sprinttävlingar flest gånger någonsin (12), men något som också hände var att Jönsson seglade upp i ledning i världscupen FÖRE Petter Northug!! Viktigt!! Kanske bara flyktigt, men kort är underbart! (eller var det underbart är kort?! ;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0