Y-buss

Jag älskar ju att åka tåg. Det är allmänt känt, iaf bland de jag känner.
Men det är lurigt att åka tåg mellan Umeå och Luleå.
Ska man från Umeå så går det enda tåget 06.25, och det är ganska tidigt. Hem kan man åka tåg, men det är ändå lite riskabelt, man vet ju aldrig när man är framme, det är ju SJ.
Så det är lika bra att ta bussen. För säkerhets skull.
Det är bara det att det alltid är galet mycket folk. Och man är ofta sen. Inte SJ-mycket kanske, men inte
ofta helt i tid.
Nu tänkte jag att jag skulle prova Y-buss. Hade hört både bra och dåliga saker. Jag var rädd att det skulle vara mycket folk, och att det skulle vara pyttesmå säten. Dock hade jag också hört att det skulle finnas gratis internet.

Och nu sitter jag här på Y-bussen!
Helt magiskt!!

Fräsch buss, ungefär lika mycket utrymme som på kustbussarna, mindre än tio personer sammanlagt på hela bussen och internet!

En väldigt bra start på en Luleåresa!

Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0