Snart är det jul!

Det är väldigt tudelat. Å ena sidan, den som väger otroligt mycket tyngre iof sig, så ÄLSKAR jag julen! Allt umgänge, all snö, julmat, Kalle Anka, spel, julklappar (helst att ge, tråkigt när man har så dåligt med pengar, jag älskar att ge bort saker), långa mysiga promenader, marschaller, gröt på morgonen, dåliga familjefilmer som visas kring jul, allt!!!
Men å andra sidan så kommer jag sakna skolan. Trodde aldrig jag skulle säga att jag kände så pass starkt för skolan som jag gör nu. Tycker verkligen om att vakna och veta att jag ska till skolan. Underbart!
Börjar redan småkänna paniken dock. Vad händer när jag går ut i sommar?
Jag vill fortsätta med teckenspråket, så mycket vet jag iaf. Det var så enkelt när man pluggade till förskollärare. Man visste hur livet skulle te sig när man var färdigpluggad. Nu vet jag inte. Otroligt många frågetecken. Måste jag flytta? Vill jag flytta? Vill jag tillbaka till en "vanlig" förskola? Kan jag utifrån min sjukdom ens jobba på en förskola? Var annars?

Nu ska jag iaf njuta av de tre veckor som är kvar i skolan innan jullovet. Och sen ska jag njuta av jullovet. Sen ska jag börja fundera på allvar vad jag ska hitta på!


Kommentarer
Postat av: Martina

Ska bli trevligt med ett nytt inlägg varje dag! Väntar med spänning! :P

2010-11-30 @ 09:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0