Luleå

Nu styr jag strax kosan mot Luleå. Mysigt att komma hem till mamma och pappa.

Stephan frågade om jag ville åka med honom, och det hade ju gått mycket fortare. Men här kommer mitt stora men: Jag måste plugga i helgen. Jag vet att jag inte är jättebra på att sätta mig och plugga när jag är hemma i Luleå, finns ju så mycket annat roligare att göra.

Jag har lärt mig att det är ett väldigt smart sätt att sätta sig på bussen och plugga, finns inte så mycket annat att göra. Jag får inte ta med mig en bra bok heller, bara plugget. Då brukar jag faktiskt hinna med en del. För trots allt har jag en hel del att göra.
Jag har ju inte varit med på svenskalektionerna i höst, så för att jag ska få fortsätta till hösten måste jag ta igen det de har gjort i höst. Så jag gick till min svenskalärare i torsdags och frågade om jag kunde göra grammatikprovet de gjorde i höstas. Gick jättebra, så jag ska göra det på tisdag.
Glömde dock att ta med en sak i beräkningen. De jobbade med grammatiken under hela hösten innan de hade provet. Jag har en helg på mig att lära mig det på egen hand utan lärare. Spännande att se hur det går.

Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0