Telefonköer

Försöker som mest bringa ordning i mitt sommarkaos.
Har i planeringen inga pengar alls i sommar och heller inget jobb.

Försöker få tag i något, och har suttit telefonkö hos arbetsförmedlingen i något som kändes som en evighet.

Nu är jag i telefonkö hos a-kassan, och hoppas på ett någorlunda positivt besked, men jag tvivlar.

Har sett en del jobb som jag ska söka, eller jag ska söka allt som finns i princip. Hoppas på att det finns något jag kan få, för det är trots allt en hel del som söker. Vill inte ha vilket jobb som helst heller, men jag tänker söka alla iaf. Bättre ett dåligt jobb än inget alls känns det som. Iaf nu under sommaren.

Nu har jag pratat med a-kassan. Finns ingen möjlighet att få ersättning under sommaren. Det plockades bort för två eller tre år sedan. På riktigt så HATAR jag alliansen. Jag förstår inte att någon kan sympatisera med dem. Ska inte ens gå in på hur jag känner och varför. Men det här är ett exempel. Hur ska jag överleva sommaren?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0