Om att missa flyg och tunnelbanor

Vi hade varit i Gamla stan, jag Ullis och Anna. När vi kom ner till spåren så stod det två tåg inne på perongen. Vi stod och velade ett tag innan vi kom på att vi kunde ta båda. Vi tog sikte på det ena och Ullis tog ledningen. Problemet var bara att vi inte hann in. Bara hon. De stängde dörrarna precis framför ansiktena på oss. Så vi fick se och stå hur hon for iväg bort mot t-centralen, och sen ta det andra tåget. Lite lustigt var det.

Det andra som hände var när vi var på Arlanda. Vårat flyg skulle gå tio över åtta och vi satt och fikade. Jag som är en ganska nervös person och gärna vill planera och absolut vara i tid, skulle försöka lära mig att inte stressa.
Till slut sa jag: "Nu börjar jag ändå bli lite stressad, när ska vi gå dit?"
Anna lugnade mig: "Det är lugnt, de brukar ändå inte släppa in folk före typ tio minuter innan planet går." Ullis höll med: "Det är ganska svårt att missa flyget. Om man håller på att göra det, ropar de ut det."
Precis efter det så hörs det ett pling "Lundberg Anna, Olovsson Ulrika.." resten hörde vi inte, för vi släppte allt vi hade och rusade mot gaten. I framtiden ska jag alltid vara vid gaten i alla fall 20 minuter innan flyget går!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0