//Gästbloggare: Nina

Anna erbjöd mig att skriva ett inlägg om min uppfattning angående vinter cyklister. Jag kan tänka mig att hon blivit lite less på mitt ständiga klagande varje gång vi är ute och går.
Hur som helst, Varför cyklar folk på vintern? Idioti! Jag är grymt bitter på fenomenet vintercyklister och tänker sprida mitt budskap här genom två (av många!!) exempel:

1. Jag är som vanligt lite sen på morgonen och skyndar iväg till skolan, jag har ett val skulle kunna ta min cykel men eftersom man INTE SKA CYKLA PÅ VINTERN! så promenerar jag. På den vintriga GÅNGvägen(EJ cykelvägen) så är det ofta halt vilket resulterar i en sandning. Men sanden är i mitten av gångvägen och därför vill man ju inte gärna gå på kanten som är halkig. Ett annat skäl till att inte promenera på kanten är att det ofta inte är så välplogat och det därför tenderar att samlas snö där så att man måste mer eller mindre pulsa. Pulsandet i kanten är även riskabelt eftersom det är is under som man inte kan se och fdärför inte förbereda sig på de hala fläckarna under. Promenadstigen är ofta ganska hårt trafikerad. Så därför brukar de promenerande människorna hålla undan för varandra på ett fint och bra sätt. Det flyter liksom på som en motorväg men två filer. Men allt detta förstörs av de galna cyklisterna. Det anser att eftersom de är dumma nog att cykla så har de förtur. Lite störst-först syndrom. De väntar inte på en lucka de pressar sig förbi så att man måste kasta sig ur spår. Rädda sig från att bli påkörd. Detta resulterar i att gångare liksom pressas ut i de hala, snöiga kanterna där cyklisterna inte vill cykla eftersom de kan ramla på de halkiga fläckarna och därför att det är jobbigt och svårt att cykla i djupare snö. Därför att det inte är meningen att man ska cykla på vintern!! Men idioterna cyklar ändå! MAN SKA INTE CYKLA PÅ VINTERN! Så där går jag på kanterna och små halkar hela tiden eftersom jag har bråttom till skolan! Men det går inte att promenera snabbt på kanterna vilket leder till förseningar! Allt pågrund av vintercyklister!

2. På vintern minskar vägarnas bredd pågrund av plogkarmar. Så när man är ute och traskar på en bilväg så måste man hålla rätt sida och verkligen gå på kanten och hålla undan för bilarna. Så när man går på vänster sida och möter en cyklist så måste man ju trängas på samma lilla kant. Cyklar är inte smidiga apparater så de behöver mer plats än en gående. Om det samtidigt kommer en bil så resulterar detta i att bilen håller ut lite, cykeln håller ut lite (men inte nog mycket eftersom det inte går på vintern!!) och gångaren hamnar i plogkarmen!!!

Jorden är inte gjord för att cyklas på vintertid och cykeln är inte gjord att cyklas med på vintern! Och jag är iiiiiinte bitter!!

Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha!

Nina, du är bäst, du måste börja använda din egen blogg igen!

2010-03-04 @ 22:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0