Sista lediga dagen

I morgon börjar det hårda livet igen.
Skolan.
Har egentligen bara dagar mellan 8.30-14.30. Men det känns så mkt längre, dels för att man måste fokusera och koncentrera sig hela tiden, men även för att man måste ta sig till och från skolan. Jag kliver upp senast 06.30 och kommer hem ungefär 16.15.
Det är rätt långa dagar kan jag tycka. Om man inte är på topp.

Har inte behövt kliva upp i tid sen den 18:nde december. Det är ett tag sen. Har klivit upp någon dag förstås, i fredags t.ex. när jag skulle till sjukgymnasten. Men då visste jag ju att jag kunde fara hem sen och sova. Undra hur det ska gå.

Jag saknar mitt jobb. Jag vill jobba igen. Jag vet att det här måste vara mitt "friår" eftersom jag måste komma igång och vila upp mig och bygga upp kroppen och huvudet. Men ändå. Jag längtar. Vill vara med barnen och använda mig av min utbildning. Det är ju det jag vill göra, annars hade jag inte läst tre och ett halvt år på universitetet.

Idag måste jag göra min läxa ordentligt. Har bakat och måste skriva ner och bestämma vad jag ska berätta kring det. Är svårt, för jag vet inte riktigt hur omfattande det ska bli. Ska ju räknas som fem lektioner så det är ju en del. Men jag kan ju kanske räkna bakningen som två lektioner iaf. Men då har jag ju ändå tre kvar. Jaja, det blir nog bra det också.

Förmodligen kommer jag att tycka att det blir roligt i morgon. Att träffa alla klasskamrater och börja komma igång med teckenspråket igen. Jag tycker ju att det är roligt. Men det var ju det här med att kliva upp. Och att göra läxan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0