Nyårsafton

Låt mig börja med att klaga lite.

Igår skulle jag alltså ut och förvandla en snöhög till min bil. Beväpnade mig med sop och spade och gick lös. Gick rätt bra till en början. Visserligen skottade jag ungefär 45 minuter men det var inte så farligt. Det var när jag hade kört ut bilen en bit och skulle skotta framför som det gick åt skogen. Kände direkt när det hände. En sträckning. Vilket mörker. Jaja, det har hänt förr, så farligt är det inte. For till affären och köpte schampo, kände då att det kanske var en lite allvarligare sträckning, då jag redan då började halta.
Blev bara värre och värre, och när jag skulle till Anna och Fredrik så höll jag på att missa bussen för att jag knappt kunde ta upp väskan från golvet, då blev det smärta i ryggen. Jag tycker ändå att jag är ganska smärttålig, men det var inte härligt.

Sen åkte jag in till stan och till sällskapet som jag skulle fira nyår med, Anna och Fredrik. Mycket trevligt, vi lagade mat, spelade spel och umgicks. Emil kom förbi en sväng också, då blev det ett snäpp bättre. The more, the merrier, eller vad man nu säger. Klockan tio ville jag dock bara hem och lägga mig på rygg, men då blev jag less. Aldrig ska ryggen få förstöra mitt nyårsfirande. Så gick vi ut och tittade på raketerna, och drack två klunkar champagne. Såg även Idol-Tove. Alla jag har berättat det för har frågat om hon var full. Roligt att det är det första man frågar om. Sen gick det verkligen inte längre. Jag blev tvungen att åka hem och lägga mig i sängen. Lite trist, men jag tycker ändå att jag hade ett mysigt nyårsfirande.

Idag har det varit ett mörker. Nu kan jag röra mig, men när jag vaknade och rörde mig i morse, så gjorde det olidligt ont. Har levt på de värktabletterna jag fick för lungorna i somras, och vilat vilat vilat. Måste packa ikväll också, om jag och Steph ska åka uppåt imorgon. Tror inte det dock, men det är väl lika bra.

Hoppas ni hade trevligt igår!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0