Harry Potter-maraton!?

Igår skulle vi ha Harry Potter-maraton. Jag har laddat hela veckan med mycket sömn och tagit det lugnt och så.

Så var det då äntligen dags igår. Jag, Veronica och Erica skulle åka direkt från skolan till mig och göra oss i ordning, vi skulle ju klä ut oss lite, och så skulle vi vara hos Emma klockan tre.
Veronica hade lånat sin brors bil så vi åkte från skolan kvart i tolv, brukar ta max en halvtimme hem. Vi var hemma hos mig två tror jag.

Vi höll tummarna hårt hårt när vi åkte från skolan, för bilen hade stannat på väg till skolan, men satt igång igen. Vi skulle försöka hålla igång bilen hela tiden och inte stanna, så när en person stod mitt i vägen blev vi som tokiga. Erica skrek, jag viftade med hela armarna och Veronica försökte tuta, något som inte gick så bra eftersom den hade frusit eller något sånt.
Vi tog oss en bra bit men till slut hände det. Såklart var det efter att vi hade svängt av från Emil, som körde efter oss om det skulle hända något sånt. Tror bilen gav upp fyra gånger innan vi gav upp och ringde efter Emmas kille som kom och bärgade bilen till Veronicas syster.
Men det var ändå lite roligt med action, enades vi om, även om det var drygt just när det hände. Tror vi hade adrenalinkickar allihopa och redan såhär på förhand vill jag försvara oss och säga att det var en anledning till att det gick som det gick senare under kvällen/natten.

Till slut hade vi gjort oss i ordning och ätit och for till Emma och tyvärr hade klockan hunnit bli fyra då. Men vi var fantastiskt snygga. Jag måste dock säga att jag tyckte att Veronica var bäst. Svarta jeans, svart skjorta och cape gjorde henne till en underbar Snape. Det roligaste var när hon vände sig om eller gick och det bara fladdrade om henne. Fantastiskt! När vi gick till bilen mötte vi typ 16 pers som kom från bussen. De kollade både en och två gånger kan jag säga. Kul!

Vi började se första filmen vid fyra och vi hade femton timmar film att avverka hade vi räknat ut, eftersom vi skulle se alla filmerna. Det vi dock inte hade räknat med, som vi ska göra nästa gång, var alla pauser. Jag, Veronica och Erica for och köpte mat åt oss allihopa i pausen mellan första och andra filmen, som blev ungefär en timme. Veronica som for utan cape såg normal ut. Erica såg också rätt normal ut. Jag såg INTE normal ut. Skämdes lite. Men bara lite.

Vi fixade första, andra och tredje filmen, nja kanske inte galant, men vi fixade dem. Sen började det spåra ur. Till slut sa Emma: Jag sätter klockan på 45 minuter, så får vi ta en powernap. För mig gick det ganska bra. Och för Emma. Och för Emil. Veronica och Erica gick det inte lika bra för. De somnade helt. Så vi gav upp maratonet och for hem. Lika bra, inte roligt att se film när man bara plågar sig själv. För vi hade en riktigt trevlig dag och kväll. Och händelserik.




Bellatrix Lestrange (jag), Sybil Trelawney (Erica), Severus Snape (Veronica), Dolores Umbridge (Emma)

Visst är vi briljanta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0