Astrid Lindgren

Astrid Lindgren är nog den som har spelat störst roll i min fantasibarndom eller hur jag ska uttrycka det. Hennes berättelser om Mio min Mio, Pippi, Saltkråkan, men även boken Sagorna, som är kortare berättelser hon gjort. Listan kan göras hur lång som helst.

Har funderat länge på en sak, som jag nu har börjat göra slag i. Jag ska beställa en Astrid Lindgren-klassiker varje månad. Kommer väl kosta 300 kronor i månaden eller så. Och det gör jag ju av med ändå, på andra saker. Hoppas nu bara att dvd-filmer kommer hålla i sig. Och inte bli som vhs.

Har beställt Mio min Mio och Bröderna Lejonhjärta nu. Fick en dubbeldvd för 69 kronor så jag köpte Australia/Moulin Rouge. Har länge varit sugen på att se Australia och Moulin Rouge är en av mina favoritfilmer, så jag är nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0