Skola, beslut och vånda..

Började läsa teckenspråksutbildningen i höstas för att jag kände att jag inte orkade jobba. Hade egentligen bara tänkt läsa en termin, men när det kom till jul så kände jag att jag kommer inte orka jobba vårterminen heller. Så jag bestämde mig för att läsa våren också.

Nu har jag börjat fundera, och kommit fram till att det bästa skulle nog vara att läsa de här båda åren så att jag kan säga att jag har en hel teckenspråksutbildning och inte bara ett år.

Jag pratade med linjeföreståndaren i början av utbildningen och ibland gör de så, att om vissa elever inte hinner med, så kan de göra som jag orkar, och gå om ett år. Så vi kom överens om att det skulle bli något dylikt för mig. Men jag har varit med på lika många teckenspråkslektioner som alla andra och känner mig jämbördig med klassen. Jag  har alltså bara missat en del svenska och dövrealia från i höstas.

Nu skulle jag vilja läsa igen bara de uppgifter som klassen har gjort i höst. Har ju läst en bok, gjort redovisningen.
Är väl bara ett grammatikprov i svenskan och någonting i dövrealian.

Vill verkligen att det ska gå att läsa igen. Dels för att jag bara har ett csn-år kvar. Dels för att jag verkligen vill ha den här utbildningen, och jag ids inte börja från noll igen med teckenspråket. Och dels för att jag tycker om min klass.

Behöver verkligen lite flyt, känner jag. Hoppas det fungerar.
Blandade känslor. Men mest jobbiga.

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag håller tummarna för att det ska gå som du vill!! När börjar du praktiken då? Eller har den redan börjat kanske?

2010-02-25 @ 18:30:13
Postat av: Anna

Tack för tumhållningen!

Det behövs tror jag!



Praktiken börjar v. 15, det ska bli roligt!!! =)

2010-02-27 @ 10:50:04
URL: http://sagoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0