Roligt i hissen del 3

Det händer många roliga saker kring hissar, har jag upptäckt. Förutom att det ofta blir obekväm tystnad, vilket jag tycker är ganska roligt, så har det på sistone hänt många roliga saker. Det senaste utspelade sig här om dagen.

När jag kliver ut och låser dörren så kommer det ut en kille från en av lägenheterna längre bort. Precis när han klivit ut, innan han låser dörren säger han: "Hej!!!", högt och tydligt. Jag blir lite ställd men hälsar tillbaka, nästan lika entusiastiskt.

Han går också mot hissen. Och sträcker fram handen för att hälsa.

Granne:"Nils! Det är inte så ofta man får tillfälle att hälsa på sina grannar, så jag ska väl göra det"

Jag:(lite förvirrad) "Nej.. Hejhej, Anna heter jag"

Kliver in i hissen och åker nedåt.

Jag: "Har du bott här länge?"

Ungefär lika fantasifull fråga som att fråga som raggningsreplik: "Kommer du hit ofta?"

Granne: "Sen de byggde huset, själv då?"

Jag: "Hmm.. i oktober blir det två år sen.."

Granne: "Ja, då har jag bott lite längre än dig.. och vi har inte träffats tidigare...."

Här öppnas hissdörren. Jag som ska in i tvättstugan går åt ena hållet och han åt andra hållet.

Granne: "Ha´re bra då!"

Jag: "Detsamma!"


Nu vet jag iaf vilka tre av mina grannar. En som blev hemburen mitt i natten för att hon var tokfull.
En som bor mittemot som lillasyster har slagit i huvudet med en stol.
Och så han då, hiss-Nils

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0