Läskig taxichaufför

Jag, Sofia, Martina och Cecilia var ute och åt igår. Sen skulle jag och Sofia åka taxi hem. Vi såg en taxi stå på torget bredvid en polisbil, så vi hoppade in i den. Taxichauffören bad oss vänta i bilen, medan han gick ut till polisen för att prata med dem:

Taxichaufför: "Det var någon idiot som åkte utan att ha pengar. Jag nöp fast honom och gick till polisen."

Tydligen hade killen velat åka från Lottas till Allstar, vilket inte är många meter. Redan då borde ju taxichauffören anat oråd, och inte plockat upp honom kan man tycka, men men.

Han kom tillbaka efter ett tag, och började berätta om folk som inte betalar. Förut, menade han, så tog polisen inte så hårt på det. Det var ju inte så mycket pengar taxibolagen förlorar. Så till slut började folk utnyttja det, det hände ju ändå inte så mycket.
Nu har tydligen taxibilarna larm, så om taxibilen slår larm så hör bilar vad som händer, och alla i närheten far till platsen. Plus att polisen kommer dit också.
Sen berättade han att man som taxichaufför har ett övertag också, eftersom man är nykter och de man kör är fulla.

Det var här någonstans det började bli läskigt.

Taxichaufför: "Jag höll på att hamna i trubbel för något år sen. Jag blir inte rädd, jag blir arg, det är inte så bra. Det var någon kille som inte betalade, så jag buntade ihop honom och slängde in honom i skuffen. Sen körde jag honom till dovamyran en halv mil ovanför umeå, och slängde ut honom. Tog ifrån honom leget och telefonen så han inte kunde ringa efter en ny bil, och sa att de kunde han hämta ut på umeå taxi dagen efter."

Vi: "Vad hände då?"

Taxichaufför: "Jag blev åtalad för misshandel och kidnappning. Men jag hävdade att han ville ha en körning dit och jag faktiskt tyckte att det var konstigt. Så jag klarade mig."


Det var inte så jobbigt att kliva ur den bilen när vi var framme...

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hahaha ! Men något läskig kille!

2009-09-26 @ 15:53:44
URL: http://thisissarah.blogg.se/
Postat av: Anna

O ja!

2009-09-28 @ 20:15:05
URL: http://sagoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0