Förkyld

Hela hösten har jag gått omkring och varit rädd för att bli förkyld. Eller rädd och rädd, men det hade inte varit så praktiskt. Med vaccinationer och sånt. Och med misstänkt immunglobulinbrist.

Fantastiskt nog har jag klarat mig. Skulle troligtvis tippa på att det är tack vare handsprit och tur, för jag har ränt ganska mycket på bio och på stan. Men, jag har slutat äta lösgodis! Fatta hur äckligt det är egentligen!! Folk som tar med händerna, bakterier som flyger in i burkarna... usch!

Nu har jag blivit förkyld. Ordentligt. Tjock i halsen, har ett huvud som känns som att det är en storlek för litet, spränger som bara den.. kroppen har ju varit trött ett tag, så det är ju inget som är ovanligt.

Så nu måste jag bita i det sura äpplet och ringa till infektionsmottagningen. Igen. Min läkare sa i somras att jag måste höra av mig så fort jag blir förkyld. Vet inte om det gäller fortfarande eller bara var för sommaren, men jag måste väl fråga iaf.

Och hon som svarar när man ringer är inte överdrivet trevlig. Och så har jag ofta lite svårt att förstå vad hon säger.

Märks väl inte att jag har ringt dit några gånger?
Skulle kunna ansöka om ersättning för telefonsamtalen hos mitt försäkringsbolag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0