Fördomar

Fördomar är spännande tycker jag.
Jag är av den övertygelsen att alla människor är fördomsfulla, mer eller mindre.
Vad man sen gör av det, det är en annan sak.

Jag har en del fördomar.
Ganska många har också visat sig vara sanna.

En fördom som jag dock aldrig haft är den om gamla tanter och fika, ni vet vad jag menar.
Men så idag när jag var och handlade. Tanten som var efter mig var stencool. Hade två vagnar och var pigg och glad.

Jag betalade och började packa ner mina varor. Tittade som hastigast upp på hennes matvaror, jag tycker att det är rätt spännande att se vad folk handlar.
Utifrån det kan jag skapa nya fördomar. Fantastiskt.

Hon hade handlat kakor. Och inte vilka kakor som helst. Utan mandelkubb.
Är det bara en fördom att gamla tanters favoritkaka är mandelkubb?

Björn Gustafsson gjorde en parodi på det där en gång:

"Jag dejtade en äldre kvinna en gång. Men riktigt hur gammal hon var förstod jag först när vi skulle mysa en lördagkväll och hon tog fram mandelkubb! Det är det torraste bakverket.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0