Datatomografi

Har i morse varit på datatomografi av bröstkorgen, tror även att det kan kallas kontraströntgen eller nåt sånt.
Läkarna ska kolla av läget på min lunga, om något är kvar eller om det är läkt.

Var en väldigt trevlig person som jobbade där på röntgen iaf. Berättade att de inte skulle spruta in lika mkt kontrastvätska i mig nu som de gjorde sist i juni när jag låg inne. Då misstänkte de att jag hade en propp i lungan, och blev väl tvungna att dra på ordentligt. Nu skulle jag alltså inte få värmen och kissa-på-mig-känslan lika tydligt som förra gången. Skönt.

Tänkte att då kanske jag inte blir lika tagen efteråt som sist heller, då jag knappt kunde gå och mådde illa. Men jag hade ändå frågat Robert om han kunde hämta mig, trodde inte att jag skulle vara helt oberörd.

Det var jag inte heller, skulle man kunna säga. Jag var och är fortfarande vimmelkantig och fruktansvärt trött. Jag tänkte att jag skulle passa på att göra saker idag, typ läxa och diska och sånt där mindre roligt. Men jag tar mig inte ur soffan, är så fruktansvärt trött och när jag kliver upp så är jag bara yr.
Lika bra att sitta i soffan och vänta ut eländet. Typiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0