Tjejkväll

Igår kväll hade vi tjejkväll. Jag, Nina, Malin och Elin.

Jag och Nina skulle vara där vid halv sju. Det var vi också, iaf vid parkeringen. Det fanns såklart inga platser. Vi körde omkring i 25 minuter och sökte efter en parkeringsplats. Är inte så sugen på böter nu, har ju inte så mkt pengar.

När vi stod där och funderade på hur vi skulle göra, skriker Nina till och pekar ut genom min ruta. "Känner du henne?", säger hon med en gnutta panik i rösten. Jag tittar dit och en meter utanför dörren stod en tjej. Jag skrek också rakt ut, men öppnade dörren. "Skrämde jag er?", säger hon. Vad tror hon? Att jag är van att det helt plötsligt dyker upp folk utanför bildörren när jag står med bilen i mörker?

Till slut hittade vi en parkeringsplats långt borta och försökte gena så att vi skulle komma snabbare fram, med resultat att vi hamnade i en trädgård och fick vända. Efter en halvtimme kom vi äntligen fram.

Vi fick först en liten förrätt. Avokadoröra med lime och räkor tror jag, kommer inte riktigt ihåg. Gott var det iaf!
Malin är en riktig liten matmor tydligen. Tycker mkt om att laga mat, och det märktes. Hon var riktigt bra på det!

Huvudrätten var en gratäng med kyckling, kokos och wokgrönsaker, och någon sås innehållande chili och något mer.. gjorde att det blev lite starkt iaf. Och så ris till. Mums!

Efter det satte vi oss i soffan och pratade och myste. Lyssnade på lite musik också.
Sen tog vi oss ett parti "Hej knekt". Sjukt länge sen man gjorde det. För er som inte vet vad det är, och då har btw missat något riktigt bra, så är det ett kortspel. Man delar ut korten och så turas man om att lägga ut ett i taget, man får inte tjuvkika. Kommer det upp en tia så ska man vissla, en knekt säger man hej knekt, en dam säger man goddag dam, en kung ställer man sig upp och gör honnör, och ett ess så ska man slå på det.
Den som gör det där sist får plocka upp alla kort som ligger på bordet. Och så gäller det såklart att bli av med korten så fort som möjligt.

Ååå, vad vi skrattade. Mest Nina tror jag, och hon skrattade åt mig. Jag blir alltid så inne i spel, nöjd när det går bra och sjukt missnöjd när det går dåligt. Och det märks på mig också. Jag och Malin var kvar sist. Tydligen hade vi olika sätt att ta oss an uppstigningen vid kungen. Malin tog det i två steg och jag tog mig upp som en orm, slingrade tydligen. Jag förlorade. Men tog det faktiskt med jämnmod. Men trött blev jag, har träningsvärk idag av kungauppstigningarna. Då har man förlorat styrka så det sjunger om det.

Det var allt som allt en superbra kväll. Tidig också, skönt att bara slappa någon helg.

Ska försöka göra ngt vettigt idag, men jag tvivlar på att det händer. Men det är ju tanken som räknas, eller? :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0