Myskväll

Igår var jag och Oskar hos Robert. Jättetrevligt.

Först skulle jag dock hitta dit. Tog bussen, eftersom jag tänkte dricka ett glas vin. Hade tur att blivit lovad skjuts hem. Hade kollat upp vilken hållplats jag skulle kliva av på, memorerat vad den hette och så. Men sen - vilket mörker - så fungerade inte skylten i bussen där det står var man befinner sig. Så jag satt och försökte lista ut var vi befann oss. Men jag är ju helt lost så fort jag korsar e4:an mot väst på stan så jag gav upp rätt fort. Gick fram till busschauffören och berättade var jag trodde att jag skulle av. När jag väl klev av så stod det ganska snart klart för mig att jag hade kunnat åka en hållplats till. Jag fick mig en liten prommis, men det var bara skönt.

Vi lagade så sjukt god mat. Hasselbackspotatis med fläskfilé, sallad och sås. Tog lite tid, men det var det värt. Mums!
Lite rödvin till det gjorde inte saken sämre, snarare tvärtom.

Sen slappade vi i soffan. En skön kväll helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0