Inte positivt..

men man ska ju inte lyssna på kvällstidningar, eller hur!?

Fick vaccinet mot nya influensan igår, s.k. svininfluensan. Tänkte att det skulle ta någon dag innan det började verka, och sen skulle man ta en spruta till bara för säkerhets skull. Men inte det inte.
Tydligen tar det 10-14 dagar innan den här sprutan börjar verka. Och då har man inte ens fullgott skydd då. Utan det är typ tre veckor efter man har tagit den andra sprutan.

Verkade ju inte som att det var så illa, det här med immunbristen, som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Eller jag menar det var ju bara en undergrupp. Men sen ramlade jag över den här artikeln när jag letade efter info om antikroppsgruppen.

http://www.expressen.se/halsa/1.1718570/immunforsvarsfel-bakom-dodsfall-i-svininfluensa

Där menar de att de som dött i svininfluensan är de som har fel på Ig G2. Jippi. Det behövde jag ju verkligen. Eftersom att de (även jag) har lättare att få lunginflammation.

Jag är nog avtrubbad. Ibland reagerar jag, men oftast inte. Min kropp och hjärna förtränger. Tror inte att det är så bra egentligen, för ibland svämmar det över, har brutit ihop några gånger. Är nästan lite rädd eftersom det inte har hänt så ofta. En gång egentligen i sommar, när jag till slut började hyperventilera.
Men annars fixar jag inte det här. Måste hålla ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0