Ja se det snöar, ja se det snöar...

Idag har det snöat. När jag kom hem från skolan hade jag så ont i ryggen att jag struntade att sätta i motorvärmaren. Tänkte att jag skulle ändå behöva göra det sen, skulle hämta nina och så. Nu ska jag inte det. Så jag ångrar mig bittert att jag inte satte i motorvärmaren, nu måste jag bege mig ut igen med mitt illamående och ryggvärk. Lagom kul.

Har snälla klasskamrater. I korridoren har vi en liten soffgrupp, och där la jag mig när vi skulle gå på rast, för att vila ryggen lite istället för att sitta på en stol en extra halvtimme. En av mina klasskamrater frågade om hon skulle hämta något åt mig, och sen kom de på att de kunde fika i soffgruppen istället för där vi brukar sitta, vid matsalen. Snälla!

Om ni då undrar varför jag har sträckt ryggen, så ville jag mer än min kropp ville i söndags, när jag bar upp utemöblerna på vinden.

Hoppas snön ligger kvar nu, så det får vara lite vitt. Ska till Luleå i helgen, och där ligger det tydligen snö. Vore härligt att ha det så här också. Jag blir alltid på så bra humör av snö. Vit snö alltså. Inte grå snömodd. Det är ju bara trist.

Tror att hela min klass är fascinerade av en kille som översätter sånger till teckenspråk, och gör det riktigt bra. Han går i fyran på teckenspråkstolklinjen på strömbäck. Tänkte att jag skulle länka till en av hans låtar:

http://www.youtube.com/watch?v=swDHkOg487A&feature=channel

Går också att lyssna på andra av hans låtar där. Gör det!


Nej, nu ska jag laga mat och försöka komma över det faktum att jag har sovit tre timmars middag. Skönt men ack så jobbigt när jag ska sova ikväll.

Hej på ett tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0