Helt briljant!

Har alldeles nyss kommit hem efter att ha sett en föreställning med Magnus Betnér. Han är så briljant!

Det är svårt att beskriva hur det var. Han har ju så mycket mimik och konstpauser och röstlägen. Som hos alla komiker. Men Magnus Betnér är på något sätt mer än en komiker. Eller ska jag säga en annorlunda komiker kanske. Skämtar egentligen inte så mycket, utan leverar åsikter på ett fängslande roligt sätt.

Många saker man inte ens har en aning om, kanske man har en lam åsikt. Som exempel hur sjukt det är att Obama fått fredspriset trots att kriterierna för att kunna få det gick ut elva dagar innan Obama ens blev president.

Liberalare människa får man ju även leta efter. Han är emot lagen om hets mot folkgrupp, lagen om prostitution och lagen om droger. Säkert fler lagar också, men det är bara de jag kommer på nu. Har såklart orsaker till dessa också, men jag orkar inte skriva om det.

Roligt också när han pratar om sin dotter också, hon är tydligen med på turnén. Hon får inte vara i samma lokal som honom när han uppträder i längre, eftersom hon är fyra och ett halvt och fattar alldeles för mycket.
Hon hade sagt att: "Nu är jag jävligt arg på dig pappa" (Han hade sagt att det är ok om hon svär när det passar in). Orsaken var tydligen främst att han var dålig på att uppfostra henne. För att när andra barn gråter så kommer deras pappor och lyfter upp dem tills de slutar gråta. Men han säger bara: "Upp och hoppa". Betnér tyckte det var lite orättvist, han kollar ju trots allt först att allting är ok med henne, menade han.

Hans dotter verkar vara en skön prick. Men det skulle nog vara lite jobbigt att ha henne som förskolebarn tror jag. Bara en känsla.

http://www.youtube.com/watch?v=DDCFGyR978E

Ett roligt klipp där han pratar om sin dotter. Dålig kvalitet dock.

Kommer säkert på fler saker som jag vill berätta sen. Som kommer i ett senare inlägg. Men tata for now!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0