En lugn dag

Ibland när jag väl har börjat skriva på bloggen, så vill jag bara fortsätta. Det här är en sån gång. Det trista är bara att jag har verkligen ingenting att skriva om. Förutom att jag inte ska göra någonting idag, förutom att julpynta, diska, handla lite och hoppas på snö!!!!!!

Börjar nästan bli dags att köpa en tv. Alla som har sett på tv hos mig förstår varför. Ofta så blir allt vitt på skärmen neonblått. Och det förstör mycket av charmen och kvaliteten hos det som är ett glädjeämne hos mig på vintern. Nämligen att se skidor. Främst längdåkning faktiskt.
Utförsåkning är också roligt, men det är som över så fort, missar de en liten grej så är de ute. Och så är det så hetsigt. Längdskidor är mysigt att ha på i bakgrunden, även om man inte ser det hela tiden.
Plus att åkarna kan ta igen om de missar något.
Får också lite mysminnen av det, hos farmor och farfar var det ofta längdskidåkning på tv:n som nästan alltid stod på. Så jag förknippar längdåkning men mysjul.
Pappa älskar också att titta på längdskidåkning, så förhoppningsvis blir det en del sånt i jul.

Förresten, har ni sett reklamen på tv, om aladdinasken?
Att det ska komma en ny pralin och därför måste de ta bort en. Ni måste gå in och rösta på apelsintryffeln, den får inte försvinna, är så god!!

raddajulen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0