Bingolotto!

Jag fick plötsligt ett sug efter att spela bingolotto. Eller, det kom igår egentligen. Tänk, sätta sig där med några lotter. Skulle också vilja ha en sån där "duttare". Har ingen aning om vad det heter. Men då slipper man kryssa, kan bara dutta och så syns det tydligt. Upplys mig gärna om vad det heter om ni vet.
Kommer ihåg när jag var liten och vi var hos farmor och farfar och spelade bingolotto. Jag vann 100 kronor en gång, är väl ungefär enda gången jag någonsin har vunnit några pengar i hela mitt liv. Glad som en liten sprätt var jag kommer jag ihåg än idag. Kommer ihåg också hur deras pennskrin såg ut, där de hade sina pennor. Det är så mysigt med såna minnen.
Dock var inte vännen jag ska umgås med ikväll så sugen på att spela bingolotto. Inte så konstigt kanske, de flesta under 60 spelar väl inte så ofta bingolotto. Vi är väl inte deras målgrupp direkt, vi kring 25.

Idag måste jag teckna lite. Har haft lite dåligt samvete för att jag inte har gjort så mkt skolarbete i veckan när jag har haft lov. Men så tänkte jag igår att jag har verkligen behövt det här lovet! Då får jag väl ta i lite extra nu när jag börjar om istället. Har dock skrivit en bokrecension, kändes som att jag var tillbaka på högstadiet igen =). Känns också så i ett annat avseende när det gäller strömbäck. Återigen en =) Spännande.

Jag börjar längta efter julen nu.. Måste städa på vinden, funderar på att inventera mina julsaker också, och se om jag har någon ursäkt att köpa något nytt. Jag älskar julen. Har jullov också, helt fantastiskt. Slutar 18 december och börjar om 7 januari eller något sånt. Ska vara hemma i Luleå och mysa med familjen nästan hela lovet tror jag. Ååå, vad jag längtar. Nu måste jag börja planera vad jag ska köpa för julklappar också. Har ju inte så mkt pengar, men man kanske kan komma på något bra iaf!

Nej, nu måste jag teckna lite iaf!

Hörs senare, julkramar till er allihopa! Antingen tar ni emot den nu, eller så sparar ni till jul =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0