Farligt att sätta sig ned

Då var det det här med städningen igen. Idag ska jag dock göra färdigt allt har jag bestämt. Har tagit upp lite vinterkläder på vinden, skor, gått ut med en massa sopor, plockat ned utebordet och lite så. Nu ringde mamma och jag satte mig ned. Och då är det ju kört igen. Inte är det ju så att jag studsar upp ur soffan och med en liten glädjesång fortsätter att städa. Speciellt eftersom jag ska dammsuga. Då hör jag ju inte hockeyn heller. Vilket är VIKTIGT!

I morgon kommer mamma, pappa och nina. Tänkte kanske ta och grilla lite korv när de kommer. Denniskorv och lite chorizo maybe. För att välkomna på ett somrigt sätt! Det ska bli mysigt att de kommer! Vi ska fira moster Monica (jag kallade henne mumme när jag var liten, min syster kallade henne mucko, aningens roligare =) ).

Nä, nu ska jag ta tag i dammsugningen under periodpausen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0