Long time, no see..

Eller vad man nu säger... länge sen iaf.

Snabb resume av veckan som gått då. I måndags pallrade jag mig iväg till läkaren, efter att en vecka innan det varit hos läkaren som konstaterat en lunginflammation och gett mig penicillin. Vilket inte hjälpte. Så jag for dit igen. Den här gången kom jag till en annan läkare, som tog puls och syresättning, och blodprover och sånt. Och sen skrev en remiss till infektionskliniken dit jag fick fara på en gång. Hoppas det inte tar så lång tid tänkte jag, för jag är rätt hungrig. Kom dit, snackade lite med en infektionsläkare, och hips vips låg jag på sjukhus.

Hann vara med om lite diverse, jag låg inne tills i torsdags. Personalen på infektion fick ringa efter stickexperter, efter att ha stuckit mig i typ tio olika ställen i armvecken och på händerna för att hitta kärl för att ta blodprov. Usch vad jobbig jag var. Och så har jag varit med om att någon sticker in typ ett drän eller spruta eller vad det nu var, mellan revbenen in i lungan för att tömma på lite vätska. Det var ändå kul när jag skulle åka dit. Mamma och pappa har ju kommit ner och varit med mig (SKÖNT!!!) och de skulle följa. Jag skulle åka transport nere i kulvertarna och han lastade på mig på någon truck eller vad det nu var. Det roliga var att det fanns en liten pall framför sängen. Där fick mamma sitta. Pappa fick stå. Och ducka i varje dörröppning. Sen åkte vi så det blåste om öronen..

Min midsommar var alltså grillning på balkongen och ömsom sitta, ömsom ligga i soffan och sängen =) Och så slog jag på tv:n och där var det Madicken, kung. Sen skålade vi i mineralvatten, jag mamma och pappa. Det var mysigt.

Igår orkade jag faktiskt ta mig till Luleå. Vi åkte bil och jag kämpade lite. Ville att mamma och pappa skulle få sova två nätter i sina sängar innan de skulle jobba. Får sota lite för det idag, eller så har jag bara ett bakslag och är extra trött.

Vi har sett en film ikväll. "Damernas detektivbyrå". Den är så otroligt mysig. Se den. Men böckerna är bättre. Av Alexander McCall Smith. Tror jag han heter. Värt.

Nu ska jag försöka sova inatt och inte vakna klockan sex för att vara redo när de kommer in och tar blodtryck och feber, samt kollar syreupptagningsförmåga eller vad det nu heter =)

God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0