Dagens goda gärning?

Anna har varit på onsdagens vanliga besök. Vi ser ju Grey´s anatomy varje onsdag tillsammans. Anna hade med sig lite papper också på olika sånger hon ska tolka i morgon. Och så glömde hon papprena här sen! Typiskt!
Hon frågade gulligt om jag var sugen på att komma med de till henne, jag har ju bil??

Nu kommer min åsikt/förklaring/gärning:

Nej, sa jag, jag är inte jättesugen. Men jag tänker göra det ändå, för jag vet att du skulle göra samma sak.
Och det vet jag. Det skulle hon. Det är en självklarhet som vän tycker jag. Om jag glömmer viktiga papper hos henne skulle hon komma med dem om hon hade en bättre möjlighet än jag. Dessutom är hon ju superförkyld stackaren.

Så egentligen vet jag inte om jag tycker att det är dagens goda gärning. Det var ju inte det jag tänkte: Å ja, en möjlighet att göra dagens goda gärning. Nej, jag tänkte faktiskt inte speciellt mkt. För det är en sak som man gör för en vän. Inte ens en stor grej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0