"Något jag inte skulle vilja vara"

Var och hälsade på min syster Nina häromdagen. Hon har en ovana att fastna i de spelen som finns på mobilen. I hennes förra telefon lossnade hennes beroende först när hon tappade telefonen i golvet så att hennes highscore försvann.
Nu har hon skaffat en ny telefon, en Nokia. Och självklart har den det gamla klassikerspelet - snake. Eller det kanske heter som Nina säger - snok.

(Kommer ihåg min Nokia 3210, det var grejer det. Höll vad som helst. Och så snake. En liten rektangel som for omkring och käkade saker och blev längre. På Ninas telefon är den färgglad och ser ut som en orm. Inte ok. Det var bättre förr. Jag gillar inte förändringar)

Då säger Nina plötsligt något väldigt djupt och filosofiskt!?: (ungefär såhär lät det)

"Något jag inte skulle vilja vara är en orm... "

Jag: "Nähä?"

Nina: "Ja, tänk man skulle alltid fastna i saker när man for omkring.. och så skulle man typ inte kunna äta något..."

Hon är för härlig, lillasyster. Väldigt empatisk.

Kommentarer
Postat av: sofia

Inte äta någonting? Dom äter ju mängder med mat på en å samma gång istället för att fjolla med 3 ggr/dag som vi. De tycker jag verkar lämpligt. Synd att det är typ råttor å kattungar dom e som mest sugna på...



Va kul med snake!!

2009-07-26 @ 18:07:47
URL: http://hundtandkram.blogg.se/
Postat av: Anna

Fast nina menade typ att de har så liten mun så att det är jobbigt för de att stoppa in saker där =)



Ja, eller hur?! Jag skulle också vilja ha det på min mobil!

2009-07-29 @ 11:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0