Nyårsafton

Jag skriver om nyårsafton såhär lite i efterhand kan man säga. Men jag har inte riktigt haft tid eller ork att skriva på ett tag. Iaf. Jag och Oskar kom till Anna och Fredrik klockan 16.59, tiden som var utsatt var 17. Då höll Fredrik på att dammsuga och sa att vi var sena, med glimten i ögat. Ullis och Anna höll på att sminka sig fortfarande. Kort sagt, allt var som vanligt. Ingenting negativt menar jag med det.

Vi började småprata lite, och snart ringde Daniel på dörren och hela gänget var samlat. Anna hade köpt en jättefin kandelaber som vi tittade lite på. Vi hade köpt lite gott snacks som vi smakade på. Och dukningen var helt fantastiskt underbar, gjord av Anna och Ullis kvällen innan. Sen drack vi ett glas mousserande vin, fint värre! =)

Sen satte vi igång med matlagningen. Vi hade hittat ett recept på någon avokadoröra i pajskal som vi tänkte prova. Så vi blandade ihop diverse ingredienser: Avokado, lime, pepparfrukt, gräslök, persilja, oatlygrädde och så har jag säkert glömt något. Och så gjorde vi ett pajskal. Och så åt vi det. Så sjukt gott! Det bästa på länge. Och den godaste förrätt jag har ätit någonsin! I alla fall som jag tål!

Sen slappade vi en stund innan vi åt huvudrätt. Och vilken huvudrätt sen. Buffe. Rostbiff, oliver, bröd, ost, potatisgratäng, potatissallad, parmaskinka, m.m. Och så väldigt trevligt! Vi spelade spel och stämningen var på topp. Såg på fyrverkerier i parken.

Hade dock en inte så trevlig avslutning på kvällen. Jag och Daniel följdes en bit på vägen hem och vi gick alltså hem. Och jag fick såna förfärliga skavsår, tror aldrig att det har varit värre. Fick blåsor efter halva vägen tror jag, och innan jag var hemma hade blåsorna gått sönder och huden skavts av. Fötterna rent av blödde. AJ! Men kvällen var suveränt trevlig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0