Klockan tio, förkylning och en svårtolkad meny

Kanske är det många som blir förvånade när jag nu ställde klockan på tio och klev upp. Eller klev upp och klev upp, det var min intention jag lovar. Låg i sängen till kvart över tio, och sen klev jag upp. Och gick ända till soffan, där jag la mig istället. Men det är ju söndag, så då får man väl det? Dagens planer är i alla fall lugna. Ganska tråkiga, men ändå sköna att göra. Hänga upp gardiner, städa, diska, vika tvätt. Sånt där som måste göras, men som är hemskt lätt att skjuta upp. Men det ska ändå bli skönt att ta det lugnt och bara umgås med mig själv. Ska göra en liten utflykt till affären och köpa smör, och det kan hända att det även bli lite lite lite godis =P

När jag då vaknade i morse hur som helst, så gjorde jag en upptäckt. Jag är ju typ förkyld igen. Det är tydligen inte meningen att jag ska få vara frisk. Men jag tänker inte ge upp. Om jag inte har ont i halsen tänker jag träna iaf, och mota bort förkylningen. För nu är jag less!!!

På fredag ska  vi ut och äta med jobbet. Känns roligt. Men däremot så får vi väl se hur det går med maten. Det fanns ju såklart inget jag kunde äta, så jag höftade lite och så får jag väl låta bli att äta upp hallonyoghurtglassen kanske =P Men så sjukt mycket konstiga saker det fanns, men fattade ju ingenting. Ok att det står röding, det kan man ju förstå vad det är. Men Biff med kappa! Vad är det för något?? Med pommes anna, shitake, vitlökscreme och oliv/citron sky. Låter inte det lite suspekt? Har iaf fått förklarat att pommes anna tydligen är någon typ av potatiskaka, men skriv det då!!! Och snälla, förklara vad kappan är!! Ingen av personalen på hela huset visste. Och shitake, visst är det någon typ av svamp? Skriv ut det då! Under all kritik! Men det blir gott med trerättersmiddag =)

Kommentarer
Postat av: oskar

trerätters är lyxigt! men tåkigt för dig att det inte fanns några allergialternativ. med lite framförhållning så borde de kunna fixa något till dig som du tål. menyer är ju ett aber i sig. vare sig man är allergisk eller ej, kan det ju vara skönt att veta vad man stoppar i sig. en del är ju kräsna dessutom och äter inte allt. rätterna och tillbehören ska alltid ha nått fancy-namn så man inte förstår vad som är i, men ibland så skriver de ut under och förklrar vad det är i rätten. det är bra. men i detta fall gjorde dem väl inte det, hehe.

2009-01-25 @ 12:10:41
Postat av: oskar

shitake är en slags svamp. du har helt rätt :-)

2009-01-25 @ 12:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0