Lite lite piggare idag

Lite piggare idag tror jag. Vi får väl se hur dagen artar sig, men jag orkar ju skriva iaf =)

Nu går ju damernas störtlopp också, så just nu har jag inte jättemkt emot att ligga i soffan. Fast faktum är att jag hellre hade varit på jobbet. Faktiskt.

Lördagen då. När jag och Linda skulle till Bygdsiljum. Började med att jag vaknade 06.58, tio minuter innan klockan. Det var väl bara att kliva upp då. Det var -18, och i Robertsfors -19 tydligen. Men jag klädde mig ordentligt. Gav mig iväg till Linda och vi var lite oroliga att det skulle vara stängt i backen. Sex timmar i Bygdsiljum en lördag är ju inte det man längtar efter, om man inte kan åka. Men, resonerade vi, det var ju en specifik skidbuss, så den kunde de ju inte köra om backen inte var öppen.
När vi kom fram så var det hyfsat kallt! Men det kändes verkligen inte som -19. Vi klädde på oss och gav oss ut i backen. Så härligt, så underbart, så fantastiskt, så roligt!!! Jag vill bara åka och åka och åka. Varenda dag!! Linda var överlycklig att hon hittat ngn som också vill åka jämt.
Vi tog en liten fikapaus, och sen gav vi oss iväg för att prova en annan backe. Vi fick gå en bit, eftersom vi inte hade upptäckt hur man kunde åka. När jag skulle ta på mig min bräda så upptäckte jag en tråkig sak. Bindningen hade gått sönder. Så drygt. Fast det är ingen stor grej, det som gick sönder. Går att byta ut fort. Så jag gick tillbaka, de hade ju skiduthyrning och så. Men de hade inga reservgrejer till snowboards. What!? Hur konstigt är inte det? Deras brädor kan ju också gå sönder menar jag. Så det jag kunde göra var att hyra en för 120 kronor. Jaja, det var väl bara att bita i det sura äpplet, helt enkelt. Min snowboard är 150, men det fanns inte. Så jag fick en som var 155. Inte ok. Usch vad svårt det var att åka. Den var sjukt tung. Bytte till en som var 140. Fantastiskt. Då var resten av dagen räddad! Underbart, jag och Linda hade ju hittat en backe med lite småhopp och sånt.
På vägen hem slöt jag ögonen innan vi for. Vaknade när vi var vid Ersboda. En timme och en kvart tog resan ungefär. Tror jag.
Underbar dag.
Stackars dig Linda. Jag kommer att tjata jämt nu. Om att vi ska fara och åka. Jämt.

Kommentarer
Postat av: Linda

kung :)

2009-02-09 @ 21:53:55
Postat av: Anna

Jag vet! =)

2009-02-10 @ 11:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0