Fettisdag

Har varit så sjukt sugen på semlor på sistone. Inte så konstigt, med tanke på alla annonser och alla semlor som syns överallt. Saken är bara den att jag är ju allergisk. Så jag har liksom inte enkelt kunna köpa en semla. Och så bakade våran kokerska semlor igår, till barnen och till de vuxna. Och idag var det också semlor på jobbigt. Så jobbigt!!

Iaf, idag bestämde jag mig för att jag skulle göra egna semlor. Köpa semmelbullar, mandelmassa och vispi, från go green, typ som vispgrädde, i konsistens och smak. Men visste att vispi inte fanns på berghem, så jag fick lov att fara på mariehem. Väl där upptäckte jag vispi var slut. Less. Men nu hade jag ju bestämt mig för att göra semlor. Och nu hade jag ju avverkat Berghem och Mariehem, så nu fick jag åka vidare. Tur att jag har bil. Dagens i-landsproblem. For till Ålidhem. Gick in på Konsum. Ingenting. Nu testade jag ica, var min sista enkla chans. Och där hade de. En förpackning kvar. Vilken tur! Rånöjd for jag hem. Så nu ska jag äta en semla. Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0