Blåbär!

Tydligen är blåbär bra för minnet. Därför har jag varit och köpt blåbär. Ska börja hinka, om det hjälper mitt minne. Dessutom är det ju en massa antioxidanter och sånt där tjafs som är bra för kroppen och så. Några exempel på enkla och saker som skulle kunna ha blivit jobbiga.

En sak som var rätt viktig, som jag glömde. En av mina arbetskamrater ringde och sa att hon skulle vara borta dagen därpå. Hon hade varit sjuk, och var fortfarande det. Ja, sa jag förstås, det fixar vi. Och la på luren. Efter typ fem minuter var det ett barn som frågade vem det var som ringde tidigare. Och jag kunde inte för mitt liv komma på vem det var som hade ringt. Jaja, resonerade jag, om det var något viktigt så hade jag kommit ihåg det, eller så får han/hon ringa igen. Det var ren tur att jag när jag skulle gå hem, kom på att hon skulle vara borta dagen därpå. Tänk om vi hade stått där en man kort dagen efter och väntat på att hon skulle komma, och jag då hade kommit på att hon skulle vara borta. Vilken miss det hade varit!

En struntsak, som är ett typiskt exempel på småsaker som jag kan glömma är när jag nu tittade upp på bordet. Där stod min kopp med te som jag precis gjorde för att dricka. Den skulle bara få svalna lite lite grann. Drabbar ingen annan att mitt te blev kallt, men jag blir som lite irriterad på mig själv. Så onödigt kan jag tycka.

Så nu blir det blåbär. Och det är ju gott också! Så inte gör det något!

Kommentarer
Postat av: Linda

haha! jag ska vräka kilon isf!

2009-02-22 @ 20:18:19
URL: http://skidsprak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0