Länge sen sist

Har verkligen vilat av från hela vardagen nu på sistone. For hemåt i fredags och sen dess har jag inte gjort någonting känns det som. Eller, ingenting och ingenting, jag har varit förkyld. Helt fantastiskt så har det gått över på bara några dagar. Kanske pga behandlingen, i så fall är det ju toppen.

Jag och syster yster bor faktiskt hemma tillsammans nu i jul. Händer inte alls ofta. Är nog första gången tom, sen både jag och Nina flyttade hemifrån då. Nina har ju bott i Luleå, och när hon annars har varit upp har hon bott hos sin pojkvän. Men nu har han åkt söderöver och hon bor här hemma hos mor och far. Så nu äter mamma och pappa frukost i deras sovrum, för att inte väcka oss. Schysst!

Tekniskt sett så är det faktiskt julafton nu. Jag har ju haft jullov ett tag nu, och verkligen njutit av det. Har kopplat bort allting, känns ju som att man bor ute i skogen här, även om det är ganska nära stan. Men mkt snö är det. Härligt, precis som det ska vara på jul.

Syster höll på att skrämma livet ur mig förra veckan när hon lurade mig att hon skulle jobba på julafton. Hade inte varit roligt, vill ju fira med mina nära och kära. Moster med familj kommer i morgon, eller idag om man ska se det så, och det är så skönt. Blir en lagom-jul. Inte en massa stressigt julstök utan mest bara trivas tillsammans. Och se Kalle Anka. Och öppna några klappar. Och äta lite god mat. Och se Svensson, Svensson. Tradition hos oss. Hur det nu har blivit det.

God jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0