Kycklingknäck och alldeles för långa dagar

Jag har blivit alldeles för dålig på att åka hem direkt efter skolan. Kommer in till stan och så är det tjugo minuter innan bussen hem till Lilljansberget går. Så jag tänker att jag ska gå på stan en liten sväng, och helt plötsligt kommer jag hem klockan sex istället för kvart i fyra. Inte bra, men jag har iaf gjort bort julklapparna!
Har gjort ett armband åt en släkting, och ska göra ett till. Vill inte skriva vilka utifall att det skulle läsas av någon av dem. Men roligt att få återuppta ett gammalt pysselintresse.

Igår hände två olustiga saker. Första när jag åkte hem från stan. Satte mig på bussen och tog det bara lugnt, tills det kom en tant och satte sig bredvid mig. Började med att hon började veva med en massa påsar. Sen satte hon sig så nära att hon typ tryckte upp mig mot fönstret och jag kände hennes värme genom båda våra jackor! Usch! Så gör man bara inte. Man har ju en liten bubbla omkring sig som man inte (i varje fall inte jag) vill att någon ska komma in i. Men det gjorde hon. På bussen gör man inte så. Man sitter på sin kant. Kanske typiskt svenskt, vad vet jag!? Men jag tycker ändå inte att det är ok, blev ruggigt obekväm. Och när hon sen i kurvorna inte brydde sig om att sitta rakt utan tryckte mot mig så blev jag rent ut sagt irriterad!

När jag väl hade klivit av bussen och kom in i trapphuset så stod det en kille framför postfacken. Tänkte väl inte så mycket på det utan gick och kollade mitt fack. Blev plötsligt väldigt medveten om att han stod bakom mig och tittade. Och mitt postfacksnummer börjar ju på 4 så man förstår ju att jag bor på våning fyra. Försökte mota undan tankarna och gick till hissen. Och han följde efter. Tänkte då att han får trycka på vilken våning han ska till så att han inte kunde trycka på samma som jag. Såklart tryckte han på fyran. Läskig snubbe. Blek och glåmig. Iaf, jag tänkte än en gång att han får kliva ur hissen först iaf så ser jag vars han går. Han gick till vänster. Bra tänkte jag eftersom att jag bor till höger. Går till höger och ser hur han bara tar en sväng förbi dörrarna till vänster och kommer emot mig. Samtidigt som jag låser upp min dörr så går han förbi mig, tittar på resten av dörrarna och går sen ut i trapphuset. Usch vilka rysningar jag fick!

Skulle koka knäck häromdagen. Mamma rådde mig till att använda gjutjärnsgrytan, eftersom det inte fastnar i den. Bra råd tänkte jag. Började koka, pi pi pi, vänta vänta vänta, och sen när den var färdig och jag skulle provsmaka så smakade knäcken kyckling!!! Vilket mörker! Jag använder nämligen alltid den grytan när jag gör kycklingpasta, så det var väl inbränt i den. Förmodligen så smakar kycklingen knäck nästa gång också. Men jag överlever nog det också.

Jo just det.. En tolklärare på skolan kom och frågade mig idag om jag kunde göra henne en tjänst. Hon hade ju nämligen hört att jag var förskollärare. Nu ska tolkfyrorna iscensätta ett rollspel som ska vara ett utvecklingssamtal med en döv förälder och en hörande förskollärare som inte förstår något teckenspråk alls. Så jag ska spela förskollärarrollen, eftersom jag vet hur det är. Och så ska jag låtsas att jag inte alls förstår, utan bara titta på tolken, som ska vara en av tolkfyrorna. Kul. Ska göra samma sak tre gånger också.

Hade även besök av en härlig vän i måndags. Fikade och pratade en massa, och jag fick en present. En liten ängel, himla söt! En såklart-behandlingen-fungerar-present. Såg inte lappen förrän idag. Tack så hemskt mkt, jätte jättegulligt! Blir glad varenda gång jag ser ängeln!

Kram kram allihopa!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Fy va läskig snubbe!!!

Ha alltid mobilen uppe när du ska gå in genom dörren, och köp pepparspray eller nått, nu blir ja orolig, det där är inte okey!

Haha va jobbigt med knäcken...det e ju lite jobb att göra den åsså smakar den kyckling på köpet. Hoppas den smakade bra ändå.

Kommer du i januari? ;)

kramisar

2009-12-09 @ 19:58:45
URL: http://hundtandkram.blogg.se/
Postat av: Anna

Man vänjer sig vid knäcken faktiskt.. det är ju ändå knäck, och det är ju gott! =) Men nog kommer det bli gott med lite ordentlig!



Jag vet inte riktigt när jag kommer.. måste ju komma någon gång men jag är så himla fattig nu när jag är student och allt.. men ska nog lura ut ngt =)



Kramar

2009-12-12 @ 23:36:20
URL: http://sagoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0