Heldag med Anna!

Jag och Anna bestämde att vi skulle äta lunch och gå på stan en sväng idag. Man kan säga att det hela drog ut på tiden lite grann. Kom hem kvart över elva.

Vi träffades och åt på Schmäck (ett fik). Där hörde jag en rolig kommentar. Någon som pratade om storleken på sina kläder: "Alltså, jag fick på mig den, men då satt den som en schmäck." Vet inte om personen drog ordvitsen medvetet, men kul var det.

Efter vi var proppmätta av mackor och chokladbollar så rullade vi vidare. In i affärer, ut ur affärer, upp till Anna och lasta av och ut igen. Kändes som förr i tiden, då vi var ute på stan hela dagen och shoppade till utgången på kvällen. Eftersom vi spanade efter nyårskläder. Blir ju bara jag, Anna och Fredrik förstås. Men man vet ju aldrig, vi kanske traskar i väg till någon fest, och då vill man ju se hyfsad ut iaf.

Vi knåpade ihop en nyårsmeny också, och handlade till den:
Förrätt: Avocadopaj
Huvudrätt: Fläskfile med hasselbackspotatis, sås och sallad
Efterrätt: Bär med choklad bakade i ugn och glass
MUMMA!!

När vi väl hade landat hemma efter allt så skulle vi vila en stund. Sen skulle jag åka hem så jag hann se "Morden i midsomer". Men Anna föreslog att vi skulle spela lite Mario innan. De har skaffat ett Wii nämligen. Så sjukt roligt har jag inte haft på länge. Jag skrattade så jag tjöt och grät. Vet inte vilka av er som kan föreställa sig mig och Anna spela. Såhär lät det ungefär:

"Neeej!!"
"Ååå, jag trodde jag var du!"
"Vad gör du?!"
"Hoppa, hoppa, HOPPA!!"
"Jag dog igen!!"
"Vänta, vänta, vänta.. jag måste hämta min häst!!"
"Men tack för den!"
"Sluta hoppa på mig!"

Risken finns att det blir det vi gör i morgon och rent glömmer att äta =)'

Gott nytt år på allihop!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0