En mysig kväll!

Jag älskar julen och allt vad den innebar. Och för mig ska den innehålla både julkonsert och luciatåg. Så när jag fick syn på båda på en och samma kväll så blev jag lyrisk.
Frågade Anna om hon ville följa med och fick svaret: "Det går väl bra..". Roligt svar =) Vet att hon inte menar så som det lät dock, utan att hon faktiskt ville följa.

Så ikväll gick vi till vasakyrkan, där julkonserten skulle börja klockan sju.
Mysigt, fast lite tråkigt ljud. Kompet och solisterna hördes mycket mer än kören. Men det var ju julstämning iaf. Skulle också dit för att utvärdera kören, eftersom jag har tänkt börja sjunga i kör efter jul. Hörde ju inte kören så bra förstås, men jag vet ändå inte om det var min typ av kör. Ska iaf kolla andra först.

Sen gick jag och Anna och fikade, och stötte på några klasskamrater. Kändes lite konstigt, hade varit roligt om de hade hört av sig till mig också, men men.
Klockan tio sen skulle det vara luciatåg, så då traskade vi iväg till vasakyrkan igen. Satte oss där och väntade på att luciatåget skulle börja, det var relativt tyst. Men det var några längst fram som höll på att bryta ihop. Man hörde hur de kämpade för att hålla sig för skratt. Steg för steg så började folk fnissa åt de, och till slut satt typ hela kyrkan och skrattade. Helt fantastiskt roligt! =)
Så var det luciatåg, mysigt! Träffade en tjej i klassen också, hon är mysig och rolig!

Jag ville inte gå i parkeringshuset själv, så jag övertalade Anna (inte så svårt) att följa med mig så kunde jag skjutsa hem henne sen. Men det slutade med en liten tur i umeå per bil =)

Nu ska jag sova tror jag.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0