Torsdag morgon

Idag ska vi vara på backens sommarhem och leka lekar hela dagen. Underbart för mig, skulle man kanske tänka. Skulle nog jag tycka, om det inte vore för gårdagens uppenbarelse.

Vi hade drama i en och en halv timme och gjorde övningar och sånt. Efter en timme ville jag bara lägga mig ner och gråta. Fick de typiska syndromen för att jag inte orkar längre. Yrsel och skak. Orkade inte tänka eller prata.

Inser nu då att jag inte kommer orka vara med och leka idag alltså. Är inte alls sugen på att vara där över huvudtaget. Men jag får fara dit ändå, men tänker smita tidigare.

Har dessutom inte en aning om vars det ligger eller hur lång tid det tar att ta sig dit. Betyder att jag egentligen borde sätta mig i bilen nu och fara iväg. Men jag känner mig inte så pepp, så jag sitter här ett tag till.

Måste även prata med min svenskalärare. Ska vara borta på tisdag. Ska göra min datatomografi av lungorna. Tänkte fara tillbaka efter det men jag insåg att det är nog ingen bra idé. Efter förra gången jag gjorde det var jag både yrslig och mådde illa. Så ska man även dricka en massa vatten för att få ut kontrasten ur kroppen. Så det är nog bäst att jag far hem och lägger mig i sängen. Borde gulla med någon vän som kan följa mig och stödja mig sen när jag har gjort färdigt röntgen.

Inte en peppande dag idag alltså.

Och så är det värdelöst väder.


Men jag ska försöka visa ett positivt ansikte utåt idag. Ett tag i alla fall. Sen far jag hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0