Gång..

Sitter i soffan och tittar på friidrott.. Just nu visar de gång. Det måste ju ändå vara den fulaste sporten ever!!
Får det ens kallas för sport undrar jag även..

Lite tankar kring det..

Jag vet inte hur långt man går egentligen. Men tänk om man har gått tre fjärdedelar av  loppet och så sen helt plötsligt håller en gubbe upp en röd spade. Det betyder ju typ att man har sprungit istället för att gå, om jag har förstått det hela rätt. Fatta surt alltså.

En parallell är trav. Hästarna som ska trava, trots att de egentligen vill sträcka ut i galopp. Det är jag säker på. Och så om de råkar göra det, blir de diskade. Precis som i gång.

Det är inte naturligt. Ska man tävla ska människor springa och hästar galoppera. Inte panikgå eller trava.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0