Nu kommer fortsättningen!

Det har varit strul med datorn här hos mamma och pappa. Det trådlösa internet har inte fungerat, och har inte varit jättepepp på att sitta i vardagsrummet på en stol och skriva. Så därför Linda, och alla ni andra som har undrat?, kommer fortsättningen först nu =)

Hmm.. hur långt hade jag kommit nu då... Vi klev in i rummet och det var liiiitet!
När man klev in var man i en minimal hall. När man stod i hallen hade man precis till vänster en liten toalett. Och precis till höger en duschkabin. Och det rymdes absolut inte mer än en person i hallen. Charmigt!?

Nåväl, vi var ju framme iaf, det var ju mysigt! Installerade oss lite på rummet, och gjorde upp planer tills dagen därpå. Sen slocknade vi.


När jag vaknade var den första tanken: Hoppas, hoppas, hoppas att det är fint väder. Det var det inte. Eller rättare sagt, det var ingen sol. Själva vädret var det väl egentligen inget fel på, om man bara räknar bort solen. För det var inte jättekallt. Och det blåste inte heller. Så helt ok.

Var god frukost också. Vi kom dock på att vi varken hade tagit med oss bestick eller tallrikar till sen när vi skulle äta medhavd lunch, så vi fick "låna" av hotellet!

Sen gav vi oss ut i backen, och innan jag gjorde min första sväng var jag superrädd. Tänk om stukningen skulle dras upp, eller om jag skulle ha så ont att jag inte kunde åka. Men det gick bra! Jippi! Hela helgen funkade utmärkt.

Vi åkte, tog pauser, åkte, fikade och lite sånt. Åkte i alla möjliga backar och ägnade stor del att läsa pistguiden =) Till nästa gång kan jag nog kanske tänka att man åker och inte läser så mkt. Samtidigt är det nog bra att veta på ett ungefär hur det ser ut. Vid fyratiden började det att spricka upp och bli fint väder! Vi gick upp på rummet, fast kom fram till att vi skulle gå på after ski i täckisar och underställ. Råkul! Roligt liveband, iof sig kan det bli ngt annat när man heter riff raff ruff?? =)

Sen skulle vi ju ha oss någon middag. Vi bestämde oss för att ta oss ned till dalen och äta där. Vi bodde ju en bit upp i backen, så vi gick en bit på en väg, sen blev vi tvungna att gå i backen, det är ju dock rätt jobbigt. Jag tog en chansning och satte mig ned, för att se om det gick att rutscha ned på rumpan, och jajemänsan! Kung, då gick det fort att ta sig ner ju!


Efter maten och den jobbiga promenaden, som nästan uppvägdes av den underbara utsikten och det fantastiska vädret, så gick vi upp på rummet och vilade, duschade och sånt. Sen gick vi ner på det som på stämpeln kallades för "högis". Utestället to be?? Inte jättemkt folk direkt, men det droppade in efter ett tag. Värdelös Dj dock, lite synd, men det blev en del dans iaf. En del chocker fick jag på dansgolvet, galet vad folk bjuder ut sig ibland alltså. Och det ska ändå till rätt mkt för att jag ska bli chockad =)

Kom faktiskt ett liveband dit också, som var riktigt bra! Vad var det de hette nu igen... hmm... brightlightagenda tror jag. De har en hemsida har jag för mig, gå dit och kolla. Kanske jag länkar dit sen också.


Sent omsider kom vi i säng iaf!
Och nu måste jag sova, resten av resan får komma i morgon!
Godnatt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0