Hemavan!

Ni som känner att ni inte riktigt vill veta allting om min hemavan resa, det är lika bra att ni slutar läsa nu. För jag tänker beskriva i princip allting jag kommer ihåg, dels för att jag vill berätta. Men även för att jag själv ska kunna gå tillbaka och läsa och återuppleva hur bra det var!

Alltså, jag slutade 16.00 på jobbet. Bussen skulle gå 17.30. Där emellan skulle jag till Linda och hämta grejer, hem och hämta grejer, lämna bilen, åka buss till stan och äta. Vi hade iaf tänkt ut en plan, så allt gick trots allt rätt smärtfritt. Jag hade tagit med mig all packning till jobbet, i bilen. När jag slutade for jag med ilfart till Linda, och så packade vi in alla hennes grejer i bilen. Tycker ändå inte vi hade så mycket med oss. Var den där hojja kylbagen som drog iväg. Vi fick för oss att vi skulle ta med en kylbag för att kunna ta med mat och spara pengar. Det hade varit lika dyrt att köpa mat ute, insåg vi senare, och konstaterade att vi inte skulle ta med kylbagen nästa gång.

Vi körde in till stan, och jag lämpade av Linda och all vår packning på busstationen. Satte av med bilen hemåt, lämnade den och tog en buss till stan. Stegade bestämt och fort på till busstationen, och vi satte oss där och åt. Första etappen avklarad.


Bussresa skulle vara till 23 tror jag, eller något sånt (rätta mig Linda om jag har fel). Problemet var bara att när vi frågade busschauffören om det var här vi skulle kliva av när vi skulle upp till högfjällshotellet så idiotförklarade han oss när vi sa att vi skulle gå dit. Vilket visade sig var rätt befogat när han sen, efter att ha släppt av alla andra på bussen, tillkännagav att vi skulle få valuta för pengarna och skjutsade upp oss till hotellet, trots att det inte var dit han skulle. Vilken lång väg!! Och så många kringelkrokar! Och uppåt heeeela tiden!


Där blev vi alltså lite sena, men det var det värt. Klev in och hämtade nyckeln i baren, och försökte sen ta oss in i hissen, och genom dörrar och sånt med all packning. Ja, vi hittade då rummet (längst in i en korridor såklart) och öppnade. Litet!

Fortsättning följer, jag måste skicka iväg det här, är rädd att det kommer att försvinna =P

Kommentarer
Postat av: Linda

vars tog fortsättningen vägen??

2009-04-12 @ 22:36:17
URL: http://gregorgeous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0