Glass, parlamentet och tvättning..

Idag har jag ätit "sommarens" första glass. Huttrandes, men en glass skulle jag ha. Utomhus, nu har jag bestämt mig för att det är vår. Gillar inte att det blåser dock. Det intressanta var nog ändå vilken glass jag åt. Jag är ju nämligen mjölkallergiker. Men jag blev så less att inte kunna äta vad jag vill, så att jag köpte en magnum. Och inte vilken magnum som helst, utan en ny. Chokladglass inuti, med någon kräm också tror jag. Och bitar av vit choklad och brownies. Oooo så gott! Nu väntar jag bara på att jag ska få sona mitt straff och få ont i magen. Men jag tror nog ändå att det var värt det.

Ikväll är det parlamentet. Eftersom Soran var med förra veckan så kommer han ju inte vara med ikväll tänkte jag, men jag tänkte att jag ändå skulle kolla vilka som är med. Och det visade sig att Sveriges just nu snyggaste komiket (enligt mig) ska vara med. Martin Soneby. Eller jag vet inte snygg, men så otroligt het! Skillnad finns, jajemän! Så nu ska jag sitta bänkad 20.30.

Innan dess måste jag göra någonting trist.. Tvätta kuddöverdrag. Jag gillar inte att behöva tvätta för hand. Kläder som måste tvättas för hand kan få ligga i tvättkorgen i två månader, bara för att jag tycker att det är så tråkigt att tvätta för hand. Men detta måste göras snart. Inge roligt med prydnadskuddar utan överdrag.
En annan tråkig sak som måste göras ikväll - stryka. Så embarmligt tråkigt! Dock en sak som gör det hela överkomligt, och det är att jag har fått galgar av Sarah. Så nu kanske jag t.o.m. slipper ha tre plagg på varje galge, det vore ju trevligt.

Ska väl ta tag i det.. Suck!
Återkommer med resultat om hur mkt jag egentligen ides göra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0