Vad göra?

Nu ligger jag här i soffan. Igen. Sjuk. Igen. Eller egentligen har jag ju aldrig varit frisk. Varit hos sjukgymnasten på förmiddagen iaf, det känns väldigt skumt att betala 100 kronor för typ 20 minuter. För något en kompis hade kunnat göra i princip. Känner mig ytterst skeptiskt till detta. Funderar på att strunta i att gå dit. Å andra sidan så är det väl lika bra. Allt som kan hjälpa den här ryggen mottages tacksamt. Lite svårt också att få ryggen att bli bättre, eftersom jag är sjuk och inte orkar röra mig så mycket.

Nu ska jag försöka lura ut om jag är sjuk, eller om jag kan gå till jobbet i morgon. Det är alltid lika jobbigt. Sist diskade jag. Idag tänker jag försöka städa upp lite kläder och möjligtvis skura toaletten. Funkar det så drar jag till jobbet i morgon. Vill verkligen inte vara hemma. Om jag ska plocka bort mitt skynke av förnekelse som hänger framför mitt förnuft, så vet jag att jag borde vara hemma hela veckan. Det vet jag. Men vem vill jobba med någon som alltid är sjuk? Ångest. Helt enkelt. Hade varit en sak om jag jobbat på en arbetsplats i ett större arbetslag, där man inte är så beroende av att någon är sjuk. Men som jag jobbar nu. Det håller inte att vara borta.

Funderar även på att fara och köpa hostmedicin. Är kanske lika bra att offra några slantar på det. Tror jag. Är inte ok att hosta som jag gör nu. Inte ok. Enda faran är att ica och konsum är väldigt nära apoteket. Brukar kunna resultera i något icke försvarbart gott, typ godis eller fika. Får se till att ha ätit ordentligt med mat innan jag far, isåfall

Nä, nu ska jag ta och resa mig från soffan. Kanske är jag bara lat. Hoppas det!!


Kommentarer
Postat av: Linda

hello? någon hemma? ;)

2008-10-21 @ 22:42:29
URL: http://gregorgeous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0