Städning

Har förresten städat idag. Skulle ta upp mina utemöbler på vinden som jag har haft på balkongen under sommaren. Plus en grill. Plus en massa kläder. Och jag hade ingen ledig golvyta i förrådet. Det blev intressant. Ganska mycket organisation och utrensning krävdes.
Jag kommer ju inte komma åt någonting där i första taget nu. Det är proppfullt, varenda kubikmeter. Inte för att det säger så mycket, det är ungefär världens minsta förråd. Plus att det är snedtak! Kom igen. Då får man ju inte plats med någonting.

Det är intressant det där. Nästan alla förråd är sjukt små och med snedtak. Och sen finns det ett förråd som är helt sjukt stort. Ungefär som fyra vanliga, och med vanligt tak! Undra vad man måste göra för att få det privilegiet.

En annan intressant sak med vårt hus är att hissen bara går upp till fjärde våningen. Den sista våningen, som är upp till förråden, får man traska i trappen. Det är lite konstigt. Om man vill ha hiss till någonting, så är det ju till sitt förråd. Å andra sidan så ryms det ju ingenting som antingen inte väger mer än typ 10 kilo, eller som är typ en gången en meter, så det löser sig nog ändå.

Tycker iaf att det är skönt att bo på fjärde våningen. Är nöjd att jag tog mig i kragen och fixade det där, sånt brukar jag vara dålig på, sånt som kräver mer ansträngning än att städa i lägenheten. Nu måste jag bara ta upp mina sommardäck från bagaget i bilen. Tur att jag har balkong. Finns inte en chans i världen att de skulle rymmas i förrådet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0