Roligt.

Sitter i fåtöljen här och myser för mig själv. Ser på Disney channel. Hos Musse, heter det här programmet. Sjukt bra, för någon som jag, som älskar Disney. Nästan alla filmer. De som kommer ut nu, suck.. Det är inte många bra barnprogram som visas nu som är bra. Därför är jag så glad att det här programmet visas, med alla gamla klassiker karaktärer. Ska lista de fem bästa disneyfilmerna här:

1.Den lilla sjöjungfrun - har alltid älskat den filmen, vet inte riktigt varför. Hör väl lite samman med att man tyckte att hon var så fin, när man var mindre. Jag älskar ju Sebastian speciellt när han är nervös och benen skakar så att de skallrar. För att inte tala om musiken, jag ryser. "Under the sea". Det är typ min theme song.

2.Lejonkungen

3. Herkules - tror nog att jag gillar den här filmen mest p.g.a Skrik och Panik, de där små varelserna. Speciellt när han den onde killen var galen över all uppmärksamhet Herkules fick och alla souvenirer man kunde köpa av honom. Och så hör man ett gnissel och när han tittar ner så står Skrik (eller Panik, kommer inte ihåg) med ett par herkules-sandaler: "De är jättesköna". Sen hör man ett slörpande ljud och så står Panik (eller Skrik, kommer som sagt inte ihåg) och dricker en Herkulesdricka. Tror att scenen var ungefär så, kommer inte riktigt ihåg. Roliga var de iaf!

4.Björnbröder - mysig film, helt enkelt

5.Mulan - gillar den här filmen skarpt faktiskt. En av de bästa karaktärerna är draken, kommer inte ihåg vad han heter. När Mulan först träffar honom, kallar hon honom för ödla, varpå han replikerar: "Jag är en drake, inte en ödla. Jag gör inte den där tunggrejen."

I varje disneyfilm finns det roliga karaktärer, som är till bara för att vara roliga känns det som. Bra! Känner också att jag måste uppdatera mig på filmerna, kommer inte riktigt ihåg alla.

Har två andra filmer också som jag tycker är sjukligt bra, men vet inte om det är Disneyfilmer. Kan vara något annat. I vilket fall som helst:

Hitta Nemo
Ice age

Kan till och med vara så att de kvalar upp sig till andra och tredje platsen. Lilla sjöjungfrun går inte att slå, så enkelt är det bara.

Vilka tecknade filmer är era favoriter? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0