Rödgråten

Har precis sett en, som jag anser, av tidernas bästa filmer. Ingen sån där stor film, men ändock. "What´s love got to do with it". Handlar om Tina Turners liv. En så sjukt bra film.

Den är lite svår att rekommendera eftersom den typ inte går att få tag på i Sverige. Går inte att beställa från de "vanliga", typ CDON och ginza. En god vän till mig fixade den åt mig på något mystiskt sätt iaf, och vi har sett den ikväll. Å vad jag har gråtit. Å vad den är bra. Kom på mig själv någon gång med att titta hur lång tid av filmen som var kvar, eftersom jag ville att det skulle vara länge kvar för att den är så bra.

Eftersom filmen inte går att få tag i i Sverige så är det ingen svensk text, utan man kan välja till engelsk. Det var ju hur bra som helst. Förstod, och så skrev de ut allt, och inte komprimerar och tolkar som de kan göra i översättningar till svenska.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0