Helg

Skönt med helg. Verkligen. Olika korta saker jag har funderat på under dagen, av olika anledningar.

Harry Potter filmerna måste vara några av de bästa filmerna som gjorts. I alla fall för min smak. En massa fantasisaker, som inte känns fåniga utan utmärkt fantastiskt påhittat i förhållande till filmerna. Har sett Harry Potter and the prisoner of Azkaban ikväll, jag och en god vän till mig håller på att beta av alla filmerna. Han har inte sett dem!! Det är inte ok.

Amy Diamond är någon som jag skulle vara stolt över om jag hade henne som dotter. Inte så att hon är min idol eller något sådant. Men hon har talang. Hon är duktig. Sätter varenda ton när hon sjunger. Har koll på så otroligt många saker, inte bara de som tillhör hennes "ålder". Och så verkar hon inte vara sådär dryg som vissa unga blir när de upptäcks tidigt. Jag kom på det idag eftersom hon var med i både Sing-a-long och musikmaskinen, zappade lite under kvällens gång.

Jag har en förebild inom mitt yrkesområde. Jag jobbar på förskola. Jag går en utbildning nu som leds av en specialpedagog som är helt fantastisk. Ser verkligen barnen som individer, och det märks att hon bryr sig om varenda om de. Och allt hon säger stämmer liksom, hon kan så mycket. Så skulle jag vilja vara. Hon var på min förskola innan sommaren för att observera ett barn. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Bara att hon är min förebild när det gäller att respektera barn och se möjligheterna i varje barn. Hon är en eldsjälv, och jag blir så inspirerad. Och glad.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0