Ett mysterium

När min syster var och hälsade på mig förra helgen hände en konstig sak. Jag har hela sommaren och hösten haft in en massa getingar så jag slutade ha balkongdörren öppen. Men nu har det blivit för kallt för getingar tänkte jag. Och hade fel såklart.

Vi fick in en lägenhet lördag morgon. Den var ju helt vimmelkantig och studsade och svajade omkring överallt. Var helt omöjlig att slå ihjäl.

Min syster tog iaf på sig uppgiften och utrustad med en tidning startade hon jakten. Till slut satte sig getingen på mina körsbärspersienner. Jag skriker: "Slå den Nina, slå den!!" Varpå Nina slår allt vad hon kan på mina persienner, men getingen surrar in i henne på något sätt. Kanske beroende på att hon blundade när hon slog, som jag fick reda på sen. Men men. Nina blir rädd och springer över tältsängen, som bara har fjädrar under, så hon slår typ foten i golvet genom sängen. Sedan springer hon skrikandes till badrummet med mig tätt efter, som rycks med utan att egentligen veta varför.

En rolig parentes är att Nina endast har ett par trosor, en handduk runt kroppen och en handduk kring håret, och denna utstyrsel är inte den samma efter flykten från getingen.

Åter till själva kärnan i berättelsen. Vi hittade inte getingen! Helt galet, den är borta! Vi letade i persiennerna, i sängkläderna, i soffan, på golvet, ja överallt! Och jag har inte en stor lägenhet. Och balkongdörren var ju stängd. Mysterium. Igår hittade jag en död geting på balkongen. Hmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0