En mycket trevlig kväll

Jag har haft en mycket trevlig kväll. Började redan idag på jobbet när jag satt och bläddrade i tidningen om bland annat evenemang som händer i Umeå. Då stod det att Sophie Zelmani skulle spela ikväll. Då gick det upp ett ljus för mig. Jag hade bokat biljetter dit! Jag, Anna, Fredrik och Oskar. Hur kan man glömma en sån sak!?

Jag kom hem ca tio i fem. Vi hade bestämt att vi skulle träffas på stan klockan sex, så vi hann äta innan klockan åtta när konserten skulle börja. Så när jag kom in till stan ringde jag till Anna. Fredrik svarade och jag sa att jag var nere på stan. Han frågade om jag hade biljetterna med mig, och hade jag det? Svar nej! Det är absolut inte likt mig, jag brukar inte vara en slarvmaja. Jag kom nämligen på i duschen att biljetterna hängde på kylen, och tänkte typ hela tiden i duschen att jag måste packa ner biljetterna. Sen tänkte jag byta väska, så jag la biljetterna på bordet. Och där blev de kvar, tyvärr.

Efter många om och men så hamnade vi då på O´learys och åt mat. Trevligt. God mat och gott sällskap. Kan inte bli fel liksom.

Hade redan då börjat oroa mig för att jag skulle blir trött. Jag har ju nämligen varit uppe sen halv sju i morse. Men jag förträngde det såklart. Drack lite cola och hoppades på det bästa. På vägen till Idun och konserten gick vi förbi Anna och Fredriks nya lägenhet. Så fin! Orginell. På ett bra sätt.

Så kommer vi då fram till stället där konserten ska hålla hus. Det stod ju på biljetten att det skulle börja åtta, så det skulle jag väl överleva jag och min trötthet tänkte jag. I mitt stilla sinne. Men det var bara en sak som gick fel. Klockan åtta stämde inte. Klockan halv nio skulle ett förband spela. Klockan nio skulle Sophie Zelmani spela. Ojoj. Ja, det var ju inte så mycket att göra åt. Men det är ju så mysig musik. När jag satte mig kände jag att det här blir jobbigt. Usch vad jag är trött. Om jag ska vara ärlig så tror jag faktiskt att jag slocknade en liten stund. Slöt ögonen och fick knappt upp dem. Vaknade till av att Zelmani började spela munspel - det är faktiskt inte världens vackraste ljud.

Men det var mysigt och trevligt. En lyckad kväll!


Bara en dålig sak med kvällen: Varför var jag så feg ikväll? Jag som brukar kunna ta för mig? Blir galen, undra om chansen har glidit mig ur händerna nu. Hoppas inte.

God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0