Broccolipaj

Igår skulle jag testa ett nytt recept. Broccolipaj. Jag älskar broccoli. Jag älskar paj. Det kan ju inte bli fel. Eller? Tydligen kan det det. Jag följde ett recept, och då kan man ju tycka att det borde bli bra. Men icket. Det smakade ingenting och det blev degigt. Jag skyller på receptet och inte på kocken! Lite synd, eftersom jag lagt ned tid på maten. Här är receptet iaf. Ett allergi recept, eftersom jag är allergisk mot det mesta.

Förklara gärna för mig hur jag kan misslyckas med detta:

Ingredienser (4 portioner)   Instruktioner
 
Ingredienser
Pajdeg:
3,75 dl vetemjöl
1 dl majsolja
½ dl vatten
½ tsk salt
Broccoliröra:
500 g broccoliblommor små
5 dl broccolispad
1 dl havregryn
½ dl persilja, sköljd hackad
1 st lök skalad hackad
3 msk majsolja
½ tsk salt
2 krm peppar
  instruktioner
Blanda samman ingredienserna till pajdegen, gärna i matberedare. Ställ degen kallt.
Koka broccolin i lättsaltat vatten i 5 min. Spara 5 dl kokvatten.
Blanda samman alla ingredienser till röran utom broccolin.
Kavla pajdegen mellan smörpapper och klä en ugnsfast form med den.
Grädda pajdegen i ugn 225 grader 15 min.
Ta ut pajen och fördela broccolin jämnt i formen. Bred ut röran över broccolin.
Grädda i ugn 225 grader ca 25 min.




Kommentarer
Postat av: Kocken

Tycker det låter lite mycket med 5 dl broccolispad. Det är ju ändå en halvliter. Det är rätt mycket? Vad har majsoljan för syfte? Varför kan man inte ta t.ex. olivolja? Kanske ge den ett nytt försök men kör med din vanliga paj deg och se om det funkar bättre med lite mindre broccolispad?



Kan man sätta betyg på recepten på sidan så kan du ju alltid ge pajen en etta? ;-) Bara för att få utlopp för din passiv-aggressiva aggressivitet.

2008-10-11 @ 13:19:14
Postat av: Anna

Men typ! Jag lär ju inte ens ge den en etta! Gör jag den igen ska jag göra min egen pajdeg och sätta mera havregrädde och lite broccolispad..

2008-10-12 @ 01:09:10
Postat av: Anna

Känns bra att du skyller på receptet och inte på mig förresten =) bra för stoltheten..

2008-10-12 @ 01:09:49
Postat av: Kocken

Känns som att med det receptet fanns det inte så mycket utrymme för männskliga misstag, hehe. Så måste vara receptet som är problemet. :-)

2008-10-12 @ 15:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0